fredag den 23. september 2016

Hund velkommen skilt

Zorro er med mig over alt, og grundlæggende set så besøger eller handler jeg ikke et sted hvor han ikke er velkommen. Der kan selvfølgelig være love som forbyder ham adgang, som f.eks. brugsen og slagteren hvor han ikke må komme før han har bestået servicehunde testen. Men ellers er det de enkelte forretningsdrivendes valg om hunde er velkomne.
fra en lokal sports butik, dejlig velkomst.

Det kan dog være hårdt ofte at skulle spørge, må vi komme ind her? Og nogle gange skal man jo helt ind i butikken eller caféen før det er muligt at få fat i en ansat, selv der kan det være svært hvis de er optaget af deres mobil. Jeg har oplevet at de når de så ser mig lige frem råber at jeg skal se og komme UD med den hund. Det ikke behageligt, de kan jo sige det stille og roligt, så skal jeg nok gå ud, men handler der så næppe. Har også oplevet butikker hvor de ansatte siger det ulovligt at hunden er i butikken, og her er tale om alt fra cafeer til tøjbutikker, og nej der er det ikke som udgangspunkt ulovligt, men det er ejers valg. Jeg heler ikke noget problem med at få et nej, jeg foretrækker bare et ærligt nej, så skal jeg nok respektere det uden brok.
Derfor bliver jeg så glad når jeg ser tydelig skiltning på butikkens dør, både den der forbyder hund, men selvfølgelige særligt den der byder os velkommen. Det så lille en ting og gør det så meget nemmer for os potentielle kunder.
En tur til byen for at handle kan blive helt hyggelig, og Zorro nyder den ekstra opmærksomhed samt nye dufte, når vi bydes velkommen. Nu jeg heler ikke den store shopper, men går mest efter det jeg lige mangler, for det ville nok være kedeligt for en hund at blive slæbt med rundt og se på butikker. Vi er da også så heldige at langt de fleste butikker her siger vi er velkomne når jeg spørg, han skal bare opføre sig ordentligt og ikke tisse, fuldstændige forståelige krav at stille. Med spisesteder er det en anden sag, og jeg kunne godt ønske et eller to steder mere at vælge i mellem.

Hvilke butikker har du haft hund med i? eller mødt en hund i?
Læs mere om mine tanker om butikker og hunde her

1 kommentar:

  1. præcis, og der er det netop butiksindehaverens valg.
    slagterbutik m.m. er kun tilladt hvis hunden har bestået nogle prøver OG er et hjælpemiddel...
    derfor dette ønske om at butikker skilter med deres valg, det gør livet bare lidt nemmere.

    SvarSlet

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.