fredag den 2. september 2016

Lidt om Høm høm poser og at samle op


Puh hvor er jeg træt af at poserne går i stykker når jeg tager dem af rullen, nogle gange skal jeg gennem 3 poser før der er en som er hel! Jeg har dem altid med, men når pose efter pose går i stykker kan man da godt løbe tør! Sidst var der heldigvis en anden hunde ejer så jeg fik lov at få en af hendes poser.
2 iturevne poser.

Men det var jo de uholdbare poser vi kom fra. Egentlig er jeg ret glad for de små ruller, ikke fordi jeg har en pose holder på snoren, gider hverken den dingler eller at skulle havde en på sporlinen, så det nemmer at havde dem i bæltetasken. De små ruller er bare ikke særlig sjove når posen går i stykker i stedet for at poserne skilles ved den stiplede linje.


nogle af de forskellige poser jeg har.
Har efterhånden prøvet en del forskellige, dog ikke dem med sjove print og duft. Problemet syntes nu at gælde de fleste versioner af de små ruller.

Personligt går jeg meget op i at samle op, lige meget hvor jeg er. Selvfølgelig sker det at Zorro skider hvor jeg ikke kan nå det inde i en busk eller midt i 1 meter høje brændenælder, og så må jeg altså give op. Men ellers så skal der altså samles op også midt på marken, for han kunne jo havde fået en orm eller noget jeg ikke har set endnu, og dermed smitte andre. Samtidig er lorten jo også et fantastisk billede på hans sundhedstilstand, så jo jeg kan godt finde på at studere lorten ganske grundigt.

En ting savner jeg meget når jeg samler op, flere skraldespande! Her omkring er der næsten ingen offentlige spande, og mens Jackie sked inden for de første 10-15 minutter, og jeg derfor kunne planlægge at vi gik forbi en af de få spande derefter, er Zorros afførings tid ikke lige så timet. Heldigvis er der mange private som har sagt jeg må bruges deres spand, mange tak til alle der tillader det. En gang var der et klistermærke man kunne sætte på sin spand når folk måtte smide lorten i spanden, det så jeg gerne genindført.

En ting jeg kan havde svært ved at forstå er dem der samler op, og så smider posen! Jo der findes biologisk nedbrydelige poser. Men helt ærligt så hurtigt nedbrydes de ikke, og kønne er de heler ikke, til gengæld kan de så ryge i den grønne spand hvis der affaldssortering eller måske på egen kompost.

 Hvilke høm høm poser bruger du?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.