onsdag den 19. oktober 2016

Tid til trimning

Så blev det tid for Zorros anden trimning i hans liv. Da jeg ikke har bil er det så skønt at hans trimmer kommer her, desuden har hun tid til at vi tager det roligt, og holder pauser af hensyn til både Zorro og hende selv. For at kræse lidt om os bagte jeg nogle grove chokoladeboller.

Zorro travlt med at klø sig efter trimmer er gået.


De sidste 14 dage 3 uger havde jeg syntes Zorros pels var rigtig svær at komme igennem med børsten, men da jeg ikke har haft dværgschnauzer før tænkt jeg det måske var normalt. Det var det så ikke, den var både meget lang og meget tyk, lige som mit hår, ikke lige det punkt jeg ønskede vi lignede hinanden på. Resultatet var desværre at han havde fået en del filter på benene, og det ikke sjovt at få redt filter ud.

godt med lidt mad oven på en hård dag.
Zorro var mildt sagt utilfreds med projektet, og mente nok også at det med at få ordnet pels var noget en hvis herre havde fundet på, hvilket han gave meget kraftigt udtryk for. Han var en lille djævel og kørte ikke træt før meget sent i processen. Så han og jeg har en ting der skal trænes intensivt de næste måneder, pelspleje. Desuden skal jeg selv havde skaffet mig en filtknuser for kombination af kam, børste og børste med knivskær har ikke været nok.  Desuden aftalte trimmeren og jeg at vi skulle ses om 2 måneder i stedet for de normale 3, så må vi finde balancen for hans pelspleje, så det ikke er en kamp, for det er ikke fair for hverken Zorro eller trimmer.

Enden på både kæmpe pels og utilfreds hvalp blev at han blev maskine klippet, med et lille håb om at jeg ved den rette pleje kan fremme den ru pels og gå tilbage til trimning, ellers må han være en hund der bliver klippet med maskine. Maskinen tog han heldigvis fint, modsat sidst hvor han absolut mente den var dum, så træningen med barbermaskine lyder havde da båret frugt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.