onsdag den 25. januar 2017

Feriedrømme


En af pointerne ved at have servicehund er jo at få mere frihed til at leve et mere almindeligt og selvstændigt liv. Derfor er en drøm jeg har for 2017 er at tage på ferie helt selv, dvs. uden at rejse sammen med min mor, ikke at det ikke er hyggeligt men jeg er altså 35 år. Vi har allerede planlagt en ferie sammen mor og jeg, men jeg håber at jeg kan finde modet til at rejse selv, samt et rart sted at besøge. Planen var at Jackie og jeg skulle havde været på ferie sammen i 2016, men sådan blev det ikke.
Fra I sommers, mon ikke en ferie vil indeholde is.

Udfordringen er nu at finde et sted som både er spænende og hvor jeg orker at rejse hen, en alt for lang transport vil nok ikke være holdbart. Samtidig er Zorro jo endnu ikke godkendt servicehund og nyder derfor ikke helt samme adgangs privilegier. Jeg skal altså finde et sted som byder hunde velkommen på en god måde, og lader ham følge med mig over alt, eller i hvert fald nok sted til det sjovt. For med det skal han, hans job er jo at forhindre at jeg går i panik det fremmede sted.

Så spørgsmålet er om jeg kan finde et hotel hvor jeg kan have ham med i restauranten, for jeg vil helst ikke selv skulle lave mad på ferien. For mig er det jo en stor opgave bare at være på ferie og jeg føler ikke at det er det værd at skulle bruge al min energi på dagligdags ting, når selve turen er en stor udfordring. Optimalt set ville jeg gerne finde noget badehotel ligne, med alt inklusive, så jeg ikke skal tænke alt for meget over maden.

Hvad vil jeg så gerne opleve, thja det faktisk ikke så vigtigt, jeg vil gerne bare klare den udfordring at rejse et par dage selv. Der må meget gerne være noget dejlig natur eller en flot park, men vil nok helst noget lidt ude på landet fremfor en storby. Jeg vil da også vildt gerne besøge et museum eller galleri, bare Zorro er med, men har så bred interesse at det næsten kan være alt.

Vi skal selvfølgelig kunne komme frem og tilbage, altså skal der være nogenlunde offentlig transport, evt. flextrafik hvis de tillader hunden der, det gør de ikke her. Til nød kan taxi bruges noget af tiden, men ikke hver dag, og ikke alle taxifirmaer tillader hund, så det skal jeg også tjekke.

Så et afslappet sted med lidt oplevelser, hvor Zorro og jeg er velkomne. Hvis du kender et sted så fortæl mig gerne om det i kommentarerne.

6 kommentarer:

  1. ja der vel egentlig ret mange, men lad os sige det vigtigste er jo at stedet jeg skal bo føler jeg mig velkommen sammen med Zorro, og at madlavning kan begrænses (en campinghytte kan sagtens bruges det ok at havde brød og pålæg, og selv stå for morgenmad)
    Og jo helst i Danmark, og helst ikke mere end 2 skift i transport... og tror min max transport tid er ca 3 timer.
    resten er ret åbent for fortolkning... for selv om jeg ikke er til storby KUNNE Århus være spænende (men helst først når han er godkendt ellers er der lidt for mange begrænsninger)

    Har prøvet google (uheldigvis ligger mange badehoteller 4+timer fra mig eller tillader ikke hunde) men Svinkløv har vært tænkt på (de bøde faktisk hunde velkommen... ved dog ikke med i restauranten) når de engang er genopbygget overvejer jeg det meget.

    sider nogle gange med et kort og søger nær et område som jeg har set er nemt at komme til, så ser jeg lidt på hvad jeg kan opleve og hvor jeg kan bo.
    Hotel Kommandørgården på Rømø har været overvejet, men transporten bliver for meget pt. Måske når jeg har det bedre... det ikke dårligt med steder til næste udfordring.

    en liste vil nok ikke være skidt... men måske jeg heldig nogle har en god ide til et sted.

    SvarSlet
  2. for øvrigt så det jo fint bare med steder folk syntes er rare at bo eller besøge... så har jeg et sted at tage udgangspunkt i.

    SvarSlet
  3. De bedste ønsker om en god ferie og uden MENY-vin :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal bare lige finde ud af hvor...

      Slet
  4. Jeg ved ikke hvor meget førerhund-certifikat at hunden har, men jeg tror at man normalt kan få hunden med, når den har et specielt skilt på.

    Jeg ville tro at en privat indkvartering ville være morsomt for dig, og at værterne ville være glade for at hjælpe dig, - er der nogen, der ved noget om det?

    SvarSlet
    Svar
    1. da han kun er 11 måneder, og man først kan certificeres som 2 årig har han pt kun status som servicehund under uddannelse, nogle steder byder så velkommen alligevel til træning - hvilket er fantastisk, for man kan ikke træne alt på træningsplads eller hjemme - men for det meste ses han som almindelig hund.
      Har også tænkt på noget småt B&B men helt privat vil nok sætte lige vel gang i min angst (mystisk jeg ved det... ) med mindre hos nogle bekendte, men så går at rejse selv opgaven jo væk..
      der mange tanker i dette.
      En højskole hvor han er velkommen kunne også være en mulighed, ville elske et male ophold, men ikke mange højskoler tillader hunde, og dem der gør vil ofte ikke have dem i spisesalen og til morgensamling (hvor jeg netop har brug for ham).
      tusind tak for dit indput, jeg håber stadig nogen ved noget, det gælder også ting at se som jeg kan nyde med Zorro for så har jeg et sted at undersøge... lige nu skyder jeg i tågen.

      Slet

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.