søndag den 5. marts 2017

Modeshow

En ting som er rigtig svær for mig er at handle tøj, min angst bliver så nemt tricket når jeg skal prøve det og jeg hurtig alt for udmattet til at mærke efter om det sider godt, for ikke at tale om at tage en beslutning. En fordel ved dette er selvfølgelig at jeg ikke får købt mig fattig i tøj, en ulempe at jeg nogle gange kun har 1 par bukser fordi jeg ikke orker at tage i byen og finde nye. Zorro er derfor ved at lære hvordan man tager med i prøve rum, og han er efterhånden ok til det.
Er ret vild med tasken her, men ville nok aldrig bruge den.
Socialpsykiatrien som jeg er tilknyttet arrangerede her i februar en genial aften for kun for kvinder, hvor der var en del ansatte og hjælp til at komme frem og tilbage, hvis man havde brug for det. En af deres elever havde fået aftalt med en lokal butik at der skulle afholdes modeshow, modellerne skulle så være brugere fra et af værestederne sammen med en ansat. Vi måtte gerne tage familie og veninder med, men det var kun for kvinder så ingen kærester, total tryghed for mig ikke en mand i sigte når jeg skulle prøve tøj. Jeg valgte ikke at tage min mor med, fordi jeg gerne ville denne sejer selv, så det var bare mig og Zorro, sammen med min støttekontaktperson.

Vi havde en dejlig aften, uden for megen uro, da der var begrænsede pladser. For ikke at miste overblikket alt for meget så havde jeg en ”indkøbsliste” med, for jeg var faktisk nede på 1 par hele bukser, samt 2 som kan lappes, bukser var altså første prioritet. Jeg ville også se efter en ny forårsjakke/regnjakke, pæn nok til hverdagsbrug, men vind og vandtæt, for den gamle er blevet repareret i nogle syninger så den er på sidste vers. Og selvfølgelig kunne en ny top eller kjole være et hit, der var jo 10% rabat.

På trods af listen var min hjerne faktisk brugt op da jeg havde fundet mine nye bukser. Fik set lidt på en jakke men kunne ikke forholde mig til mere. Så jeg kom kun hjem med bukserne, samt selvfølgelig en god men hård oplevelse.

Jeg håber de gør noget ligne igen en gang for det var en stor hjælp, jeg er dog sikker på at jeg sagtens kan gå i den tøjbutik alene med Zorro nu, og det da fantastisk.
Hvordan har I det med at købe tøj, elsker I det eller skal det bare overstås?

10 kommentarer:

  1. Hvor er det bare dejligt, at Zorro må komme med på shopping ❤️ Jeg bryder mig faktisk ikke om at gå i tøjbutikker, når jeg skal have noget nyt (mangler også helt vildt meget bukser) så køber jeg på nettet. Køber flere forskellige og sender dem tilbage jeg ikke skal bruge. Handler kun der hvor returportoen er gratis ;) Jeg kan dog godt lide at ose rundt i genbrugsbutikker - der er en helt anden ro... Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommen tar Malin, ja det skønt de steder han må komme med, det bliver heldigvis flere når han består sin prøve.
      Jeg elsker også genbrugsbutikker, nogle har mere ro end andre.
      Jeg har overvejet det med at købe på nettet og så sende retur, problemet er så hvis tøjet f.eks. skal sendes retur sendes inden x dage, og det lige rammer dårlige dage hvor jeg faktisk intet kan (dage hvor jeg uden Zorro ville gemme mig under dynen hele døgnet)
      Er glad for at have fundet nogle bukser der passer, dem kunne jeg måske købe på nettet nu, jeg kender mærke, design og str (kunne jo tage dem lige ned fra hylden i butikken)

      Slet
    2. Jeg plejer ofte at købe mit tøj ved Zalando, og der er der 30 dages retur. Jeg ved ikke hvor lange de perioder er, hvor du har det dårligt, men tænker at en måned er nok... Det er så dejligt når man finder et mærke/model bukser som passer og bare kan gå direkte ind i butikken eller på nettet og bestille dem. Lige nu har jeg to par bukser jeg går i hele tiden, og grunden til dette er, at jeg ikke gider købe bukser. Må hellere tage mig sammen snart og tage en shoppingrunde på Zalando ;)

      Slet
    3. 30 dage vil nok gå ok... alt efter hvad post nord finder på nu... for her er i forvejen dårlig dækning.
      har trods alt støtteperson 1 gang om ugen, så vi kunne nok nå det selv om det kunne blive knebent.

      Slet
  2. Melder mig under fanerne som tøj-indkøbs-hader! :) Bliver nærmest klaustrofobisk i et prøverum - varmt, for meget lys, for lidt plads ... Synes tøjindkøb på nettet er genialt eller i genbrugsbutikker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Wow, vi flere end jeg troede.
      ja hvorfor r det næsten altid så varmt? Og ingen plads til at bevæge sig eller lige tøjet fra sig?

      Slet
  3. Rart ikke at være alene.. sådan har jeg altid haft det, nu der bare angst oven i.

    SvarSlet
  4. Jeg tænkte det samme som Malin: netshopping. Du kan prøve det stille og roligt hjemme hos dig selv. Bootz og Asos har også gratis fragt og retur. Ved Asos skal man dog selv printe en retur label ud. H&M kan du bestille på nettet og få nogen til at gå ind i en lokal H&M og få pengene tilbage for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tjekkede lige og huskede rigtigt: Zalando har 100 dages returret! Man skal selvfølgelig huske at man har det liggende så, men der er i hvert fald god tid :)

      Kh Lisbet

      Slet
    2. 100 dage lyder godt, den med h&m er ikke så god for her er ingen i nærheden....
      men I har ret det en god idé, jeg køber jo til Zorro på nettet (primært fordi den ene lokale dyreudstyrsbutik har meget dårlig service ofte)

      Slet

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.