tirsdag den 30. maj 2017

Artikel om epilepsihund

Dette er en noget ældre artikel fra Jyllands-Posten, næsten 10 år gammel, men det gør den ikke mindre aktuel. Ud over at beskrive opgaverne for epilepsihunde, kommer den også fint ind på hvor meget hunden hjælper ikke blot den enkelte person, men hele familien ved at skabe tryghed. Du kan læse artiklen her.
set på Jyllands Postens hjemmeside, Kilde http://jyllands-posten.dk
Artiklens billede tydeliggøre at en servicehunds uniform kan havde flere farver, har mødt folk der siger de skal havde et blåt dækken, men det er altså ikke et krav. Det skal dog være tydeligt at det er en servicehund, når den færdes steder hunde normalt ikke må komme, men det jo også rart for os med servicehunden så vi ikke konstant bliver kontakt fordi folk tror hunden ikke må være der.

Tænk at det er 10 år siden, og en af de få artikler man kan finde om den slags hunde. Det vil jeg gerne være med til at lave om på. Kender du til hunde der hjælper ved epilepsi? så vil jeg meget gerne have gæsteindlæg netop om dette emne.

2 kommentarer:

  1. Jeg fascineres forsat over hundes mange anvendelsesmuligheder. Imponerende :)

    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren begge to, jeg er selv meget imponeret over de hunde der kan forudse epilepsi anfald. Naja er jo nok pensioneret nu, men gad vide om hun har fået en ny servicehund.

    SvarSlet

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.