mandag den 19. marts 2018

fødselsdags fest

Søndag fejrede vi Zorros 2 års fødselsdag sammen med familie og venner. Det var en skøn eftermiddag med langsom frokost og snak. Vi fik dog ikke gået den tur som var planlagt, men da ikke alle hunde kunne komme kendte hele flokken hinanden og der var ikke bruger for at hundene lige skulle finde hirakiet. Det var skønt at se dem alle 3 ligge og slappe af, selv om Zorro gerne ville lege mere end pigerne lige ville den dag.
Smørrebrødslagkage til hunde og mennesker.

Jeg havde valgt at lave en smørrebrødslagkage fordi så kunne alle både hunde og mennesker spise af "kagen". Opskriften på brødet fandt jeg hos piskeriset.dk, super nem og lækker opskrift. Fyldet blev dog ændret lidt. Dels skulle det være hunde venligt og dels skulle alle mennesker også gerne kunne både tåle og lide det. Alle der komme er glade for fisk og skaldyr, så kombinationen blev et fyld af røget laks og rejer i en creme af neutral smøreost og græsk youghurt med dild i. Pynten blev mere laks og rejer, samt den billige caviar af tang. og så lidt dild som krymmel.


Det var fantastisk at kunne lave det meste af maden dagen før, lagkagen, som jo egentlig er en kæmpe sandwich, skulle jo bare pynte søndag formiddag. Desserten blev lavet med samme princip, en rulade med chokolade og appelsin.

Nogle af Zorros fine fødselsdagsgaver.
Zorro fik nogle skønne gaver, et aktivitet spil, som vi må prøve senere når han ikke er så træt. Han fik også en fin silikoneform til når jeg laver hunde guf til ham, nu kan de blive fint kødben formet.  Tror de bliver perfekte til hunde-is til sommer, med lidt koge vand fra kylling. Magneterne i hunde form er hyggelige i køkkenet, og de ligner schnauzer lidt.

Håber I alle har haft en god weekend.
nu går Zorro og jeg ind i en hård uge hvor vi har to møder med kommunen, både angående min førtidspension og hjælpen fra skp. Lidt tavligt med møder så tæt, og så lige før ferien!


3 kommentarer:

  1. Det lyder som en hyggelig (og lækker) dag I har haft!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak
      det var det og jeg har levet af rest i dag.... lagkage til frokost og aften samt det sidste rulade til badehotellet.
      Opvasken 😳 beklager var udmattet så sov længe og krævede middagslur...

      Slet
  2. Tusind tak

    Ja det håber jeg det gør men det er hårdt.

    SvarSlet

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.