søndag den 4. marts 2018

festlig fredag

Det er koldt, det blæser, at blive under dynen er meget fristende, men Zorro skal have sine ture, og de nu også dejlige for mig så længe jeg har min flyverdragt på. Zorro elsker kulden og vinden, og ville gerne bare side ude i haven det meste af tiden, men så får han kulde i maven, så jeg må holde ham lidt i ørerne her.
2 glade hunde i leg, desværre er billeder svære at tage i tusmørke.

Vi går normalt mellem 2 og 4 ture om dagen, afhængigt af hvordan jeg har det, vejret samt længden på turene. I fredags gik vi ved 17 tiden, og efter en lille halv time mødte vi genboen og Luna. Luna er blot et halvt år yngre end Zorro, og de 2 bliver så begejstrede når de ser hinanden. Somregel går Luna i legebuk i god tid og Zorro svare med nogle sjove rejehop. Så længe Luna ikke er i løbetid får de lov at hilse. For nogle måneder siden mødte jeg dem uden for min have, og hundene fik lige 5 minutters leg i haven. I går inviterede de hjem i deres have til en kort spurt, deres have er støre så her kunne strækkes  helt ud.

En lille halv times leg, hvor de både fik løbet og snuset. Resultatet var en lidt træt hund, i 2 minutter, Zorro ville gerne lege en hel dag på den måde. Vi har et par hunde venner, jeg ville gerne have en fast lege gruppe til Zorro.

I dag har vi besøgt en veninde med 2 hunde, selv om de sjældent vil lege i samme grad som Zorro er det altid hyggeligt at besøge dem. Vi fik gået en god tur ved stranden uden snor og hundene nød at snuse til verden. Isen var parket tæt ind til stranden, så vi så også lidt på det faste vand.

Håber I alle får en godt weekend, har I nogle planer for søndag? her skal der nok mest slappes af.

2 kommentarer:

  1. Dejligt for Zorro, at han kan komme ud og lege :-) Men det er bare med at passe på i kulden, at det ikke bliver for koldt for de små kræ. Kamelen er større og kan holde til mere, men turene blev nu alligevel noget kortere på de koldeste dage.

    SvarSlet
  2. Ja de skal passes på men ikke pakkes ind i vat.
    tror Zorro måske har mere uld end Kamelen, så længe han ikke bliver våd er han meget varm.
    Selv om kulden er frisk glæder jeg mig til sommer med åben havedør, hvis vi altså får sommer til sommer...

    SvarSlet

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.